Interviu: Ramona & Ford Probe Pink

A woman should be pink and cuddly for a man.” –  Jayne Mansfield   –  dar … nu intotdeauna !!! Pentru Ramona Rusu, intervievata noastra, se aplica : A car should be pink and cuddly for a woman !!!

1. Ramona descrie-te cum stii tu mai bine !

Ma numesc Ramona Rusu, sunt nascuta in Cluj, acum locuiesc in Arad, am 24 de ani. Multa lume imi spune Pinky, asta fiind porecla mea, cu care m-am pricopsit acu 6 ani in urma, cand am cumparat si am vopsit Fordul meu Probe roz. Dupa liceu am urmat facultatea de psihologie, iar intre timp am deschis un magazin mic de piese auto care se afla in incinta unui service (sc Auto-Pink srl). Traiesc printre si pentru masini, mai ales in ultimii 6 ani de cand am achizitionat Fordul Probe. In mare parte sunt dedicata acestui domeniu: ca hobby, pasiune, muncesc in domeniu, deci oarecum am avut sansa sa imbin utilul cu placutul. Locuiesc deasupra service-ului si magazinului, iar garajul masinilor mele este aproape lipit de casa… asa ca le am pe toate langa mine. Mai mult depre mine nu stiu sa spun, este tot ce imi place si m-am imfipt atat de adanc incat nici nu as mai avea timp pentru alt ceva. Ahh…totusi sa nu uit, am pisicici si le ador, imi plac foate mult animalele. Ador sa conduc, cred ca era evident! In fiecare zi as urca in masina si as pleca, unde nu stiu, departe, doar sa conduc, sa tot conduc. Acu cativa ani in urma, mergeam in garaj, invarteam odata cheia in contactul Probeului si plecata eram. Mergeam peste tot, Sibiu, Timisoara, Brasov, Germania, etc. Din pacate acum stau mai mult la munca si nu imi mai permit sa merg haihui pe sosele, pentru ca m-am apucat de un proiect, cu o alta masina, care ma tine mai mult aproape de munca si service.

2. Cum a inceput pasiunea pentru auto & tuning?

Pasiunea este de mica, crescand intr-un cartier in care baietii se dadeau in spectacol cu masinile lor, oarecum m-a prins si pe mine valul, sperand ca intr-o zi voi avea si eu o masina la fel ca a lor. De mica eram prietena mai mult cu baietii iar ei nu aveau papusi in cap, ci masini, asa ca imi povesteau despre praguri, spoilere, motoare, pistoane, jante si asa mai departe, eu find destul de mica si curioasa tot timpul puneam intrebari, spre fericire primeam si raspunurile adecvate, si asa am mai invatat si eu pe parcurs cate ceva. Pasiunea a evoluat pe parcurs, mai ales dupa achizitionarea primei mele masini.

3. Ce minunatii ascunde garajul tau?

Am un Ford Probe, care este si prima mea dragoste, fiind prima mea masina. Este vorba de Fordul Probe Pink pe care cred ca foarte multa lume deja il cunoaste si deja ii stie istoria modificarilor. Dar totusi am sa povestesc cate ceva despre el si ce modificari i-am adus de-a lungul anilor.
Ford Probe USA
Motor: 2.0l 16v, 116HP
An de fabricatie: 1993
La achizitionare masina era albastra, originala si intr-o stare destul de proasta. Prima data am aranjat-o putin, i-am schimbat culoarea si am circulat asa cam un an de zile; Vazand multe masini frumoase in jurul meu ochiul a inceput sa se formeze si sa vada defectele si calitatile…asa ma inceput sa observ ca Probele dupa vopsire inca mai avea foarte multe defecte. Dupa putin timp am mai achizitionat o masina pentru piese si am dus-o in starea originala, (bari, jante, eloron, interior, etc) perfecta pentru mine, daca pot spune asta, dupa ceva timp, mergand la expozitii auto cu prietenii m-am gandit sa ii fac si lui un mic tuning exterior, asa ca am comandat din USA un body kit exterior. Cand a ajuns, surpriza, nu se prea potrivea asa ca, cu ajutorul unor prieteni si oameni care muncesc in domeniu ne-am apucat de modificat, taiat si munca in fibra, pana cand am facut ca totul sa se potriveasca. Pe parcursul timpului i-am mai adus cateva modificari:
- body kit (Millenium wide) bara fata, spate, praguri, umflaturi laterale
- jante: OZ Superturismo WRC
- flanse distantatoare
- Cauciucuri Good Year Eagle F1
- Evacuare INOX Coloana completa de 60,3 mm, grosime de 2 mm in pereti cu terminatie DUAL in 2 finale de carbon ( facuta de la A la Z custom)
- faruri, stopuri, semnalizari
- eleron  Wolf
- Suspensie Air Ride (pe perne de aer cu control individual si 10 jocuri)
- sonorizare HQ
- farane (discuri, etriere, fata spate)
- folii geamuri
- Sigle personalizate Ford
- interior: imbracat totul in piele naturala alba
Ar mai fi multe de povestit, deoarece cand incep sa vorbesc depre acest Ford Probe nu ma mai pot opri. Cel mai important “lucru” montat pe aceasta masina este sufletul! Asa a inceput totul, iubind aceasta masina.


Mai am un Smart ForTwo pe care l-am personalizat cate putin, aducandu-i mici modificari la motor. I-am schimbat jantele cu unele de Brabus, i-am schimbat culoarea, am imbracat interiorul in piele, am schimbat suspensile, i-am montat un front lip pentru putina agresivitate, folii pe geamuri etc. Si masina arata asa cum mi-am dorit eu avand in vedere ca este totusi o masina de zi cu zi cu care imi aprovizionez magazinul si fug de colo colo dupa comenzi.

Si acum mai am inca o masina…(defapt ar fi 2 in 1) despre care ar fi mult prea mult de povestit dar am sa o iau pe scurt. Este vorba despre o Mazda MX-5 (o masina mult dorita pentru mine) 1,6 116 hp 1991, pe care nu demult am montat un kit Turbo urmand sa merg la Dyno test (Revo), acolo unde i se vor face setarile necesare si Remapul pentru a obtine performantele dorite, adica mai multi cai putere, cati, inca nu stiu, vom vedea. Asa cum spuneam este vorba de ceva 2 in 1, am sa detaliez putin, defapt am 2 masini identice, pe una am reusit sa o inmatriculez, cea de care am si povestit (MX-5 Turbo), cu care am participat si debutat la 2 etape de drift, iar cealalta este o Mazda Miata (mx-5), neinmatriculare care va fi supusa unor modificari mai iesite din comun, deoarece imi doresc sa particip pe viitor la concursuri de drift cu ea. Secretul inca nu vreau sa il dezvalui, sper ca proiectul sa fie dus la bun sfarsit, pot spune doar ca este vorba despre un V8 cu o putere si cuplu destul de mare care va fi ascuns sub capota micei Miate. In caz ca acest proiect nu va fi finalizat pana in primavara (evident din cauza banilor si munca care va fi la modificarea ei), voi concura cu MX-5 ul turbo care va fi finalizat la inceputul lui ianuarie si va fi o masina competitiva.

4. Pasiunea pentru auto & tuning te-a impulsionat sa participi la concursuri? La ce concursuri si ce performante ai obtinut?

Nu, nu neaparat! Prima data cand am mers cu Fordul Probe la un concurs, am mers cu prietenii la un Drag Racing la Baia Mare, unde nu voiam sa imi las maisna afara, am bagat-o in incinta aeroportului (unde avea loc evenimentul). Acolo am vazut ca starneste interese, este pozat, mi se adreseaza fel de fel de intrebari. Asa am decis sa o expun si la alte evenimente de tuning. Unde in ultimii 2 ani a strans si cateva cupe, diplome, aprecieri.
Cu Miata am mai participat la diferite raliuri si etape locale, dar asta doar de pasiune nu neaparat pentru un premiu sau un loc anume pe podium. Totusi am strans cateva cupe la grupa feminina.
Imi doresc pe viitor sa particip la concursuri, dar este vorba de drift acolo unde din nou vreau sa o fac din placere.

5. Care a fost cel mai important moment de cand esti in lumea autovehiculelor?

Pai simplu, Fordul Probe! El este tot pentru mine! Dar zi de zi exista momente foarte importante pentru mine in lumea autovehiculelor. Momentul in care am invatat sa stapanesc cat de cat Mazda, etapele Vss, Etapele de drift, unde am intalnit oameni minunati, care m-au ajutat destul de mult si m-au primit printre ei ca pe una de-a lor. Doamne dar chiar sunt multe momente foarte importante, fiecare zi si fiecare kilometru parcurs este de neuitat si minunat, ca este plimbare sau competitie.

6. Cum vezi legatura dintre o femeie si masina ei?

Aici depinde de fiecare om in parte, nu neaparat de o femeie. Sunt oameni pentru care masina este un mijloc de transport de la puntul A la B.
Pot explica putin legatura dintre mine si masina mea. Cand am urcat in masina, si am inchis portiera deja parca sunt intr-o alta lume, suntem unu si acelasi, este ca si cum ai baga un stecher in priza, si masina prinde viata, si de acolo, o simt, pentru mine nu mai este o masina ci este ceva viu. Eu am invatat sa o simt, sa stiu cand ii place ceva si cand nu ii place ceva, ea este singura care ma cunoaste in intregime, m-a vazut fericita, trista, m-a simtit, parca stiu ca este suparata pe mine atunci cand gresesc, cand ratez o viteza, dau intr-o groapa etc…ea imi ofera tot ce am eu nevoie de la o masina asa cum si eu ii ofer tot ce stiu eu ca este cel mai bun. Cum spuneam suntem unu si acelasi,  ii cunosc sunetele cand este bine, sau cand nu este.
Si aici as putea enumera foarte multe dar esential este ca suntem un intreg, unul fara celalalt nu functionam asa cum trebuie!
Cam atat despre mine, de abia astept sa citesc despre pasiunea altor fete si va multumesc mult pentru acest articol!

Echipa Clubul-Soferitelor iti multumeste ca ai acceptat acest interviu si iti uram Sarbatori Fericite si mult succes cu proiectul in desfasurare!

Etichete:, , , , , ,

Comentarii (16)

 

  1. RazvanTRS spune:

    Super tare si masinile si proprietara !!! Mult succes in continuare !!! Mai asteptam noutati despre Mazda !

  2. X spune:

    Interesant articol . Frumos sa vezi persoane urmadu-si o pasiune. Mult succes in continuare

  3. Ramona spune:

    Multumesc mult pentru aprecieri si incurajari!!!

  4. AR 33 LUE spune:

    cunosc masinutele, cunosc frumoasa fata, ador mirosul cauciucului ars!

    vrem sa “simtim” V8-ul :D

    Hai Ramona, hai Pinky!

  5. theodora spune:

    Superba masina!!!Felicitari!!

  6. Axwell spune:

    Hai ca prea o dam in TOKIO DRIFT. Mai taie din ele, da-le drequ! ….roz?!

  7. RazvanTRS spune:

    Axwell parca ii sta mai bine unei domnisoare finute intr-o masina roz, rosie , gri ….. da… nu merge rozul pe una mai plinuta …devine dubioasa treaba …dar asa… e cool ;) Get Pink !!!

  8. Vali spune:

    Dupa mintea da Axwell, masina unei don’soare ar trebui sa fi maro , sa aiba bullbar , cocotata si sa iasa o grasa blonda cu 2 habe de bere in mana , cu 2 dinti lipsa , cred ca ai fi in extaz :|

    Tot respectul pentru ce face Ramona pentru tuning’ul din Romania , pt munca si sufletul depus in aceasta pasiune. Axwell pun pariu ca n-ai simtit niciodata bucuria de a conduce, probabil esti doar conducator auto daca ai masina, nu stii ce e aia sa faci sacrificii pentru UN FIER , asa imi dai impresia , imi cer scuze daca ma insel …

  9. CLaudiaMDB spune:

    Axwell…aici este un interviu , este maşina ei şi face ce vrea ( pe , cu , în ) ea …înţelegi tu ?
    Nu te-a obligat nimeni să te uiţi pe această pagină şi nu te obligă nimeni să-ţi placă maşina ….:)
    Te-aş întreba ce maşina ai de comentezi atât de superior dar m-am gândit mai bine şi este vorba doar de INVIDIE !!! Hai …fugi şi lasă bale pe tastatură pe siteuri de gay :D

    Aşa…revenind ….felicitări Ramona , este un vis împlinit şi ai grijă de el !!!! :*

  10. MsA spune:

    Wooow. Cata ‘ura’ a inceput deja sa se manifeste pe aici! :) )
    Oricum, dupa cum a spus si MDB, cui nu-i place, mai bine sa se abtina sau cel mult sa spuna ceva neutru…ca sa mentinem o atmosfera placuta.

    Mie imi place mult masina (desi nu-s a pink person), ador modelul asta + culorile folosite!
    Are multa personalitate Probe-ul!

    Keep up the good work!!!

  11. Axwell spune:

    Vali, bag destui bani in tigaia mea, care pentru cunoscatori este un MB c180. E masina visurilor mele de pana acum si am de gand sa o tin pana cand voi crede ca nu mai face fata cerintelor. Din punctul meu de vedere cred ca o masina arata mai bine stok si nu cu modificari[este parerea mea si numai a mea]. Am ramas surprins cand la semafor un BMW 318, ’95 era luat la o liniuta de o dacie banala la exterior, dar nu se stie ce diavol avea sub capota sau ce piesa era intre volan si scaun.

    To CLaudiaMDB : CU totii putem fi rai, si crede-ma o putem face hardcore, dar nu ne atingem de domnisoare. Masoara-ti cuvintele inainte de a vorbi. Parerile sunt impartite si daca vreau sa comentez la o postare, comentez!

  12. CLaudiaMDB spune:

    Mda , nu contează foarte mult maşina în anumite circumstanţe ci posesorul ei …depinde foarte mult de cine este la volan atât cât depinde şi cum te ajută motorul..

    Nu a zis nimeni că nu ai voie să postezi dar dacă nu îţi place …la ce pana mea mai postezi ? Asta nu înţeleg eu ..şi pe site-uri de socializare , forumuri , pe youtube etc …tot felul de comentarii fără rost şi proaste …mie una dacă nu-mi convine ceva decât să las un comment la care să-mi sară lumea în cap mai bine trec cu vederea şi gata …nu înţeleg rostul postării tale şi al altora …

    Nu am ce cuvinte să-mi măsor ..cuvintele mele sunt de ne-măsurat :)

  13. iulian teo spune:

    frumoase masinile proprietara si planurile ei de viitor,nu stiu ce sa zic dar iti doresc multa sanatate si noroc in viata

  14. bogdan spune:

    proprietara vinde ford

  15. Iemy :) spune:

    Deci ii super extra mega gigaaaa faina masinaaa. Culoarea mea preferata ii tot rozul :P dar masina mea nu e roz din pacate !! Sa o conduci sanatoasa toata viata .

  16. Fancy spune:

    pfffff…. acum juma de an mi-am luat F Probe, mai am de munca … da nu ma las k am vazut ca se poate, BRAOVO DOMNISOARA !!!!!!!!!!!!

Adaugă comentariu