Masina mea: Flavia & Volkswagen Polo

Una din câștigătoarele concursului foto „Eu și mașina mea” editia I, organizat de A.C.S.Clubul Șoferitelor, Flavia Bugariu este o tânără de 24 ani din Arad, absolventă a Facultății de Drept, pentru care condusul mașinii este o pasiune. Șoferiță de 5 ani de zile, Flavia a început să ruleze pe drumurile patriei la bordul unui Daewoo Tico, însă dupa upgrade-ul din 2008 este mândra proprietară a unui Volkswagen Polo Happy cu motor de 1.2 benzină și 70 de cai putere.

 

Cum ai ajuns șoferiță?

Având în vedere că atât bunicul cât și părinții au fost pasionați de mașini, tata fiind și colecționar de oldtimere o perioadă destul de mare de timp, era puțin probabil să nu moștenesc și eu pasiunea pentru această lume fascinantă a mașinilor. De mică am fost învățată să conduc, tatăl meu având toate creditele, am așteptat cu nerăbdare să împlinesc vârsta legală pentru a obține permisul de conducere. Am început școala de șoferi înainte de a avea vârsta majoratului undeva în vara anului 2006, urmând ca în noiembrie să mă programez la examen. Din păcate au intervenit niște probleme la școala de șoferi și nu s-a putut susține examenul, urmând ca în luna decembrie să apară și schimbări legislative majore privind Codul Rutier ceea ce a determinat suspendarea examinărilor.  Prin urmare așteptarea mea s-a prelungit până la începutul lunii februarie 2007, dar tot „răul” a fost spre binele meu, deoarece am luat examenul din prima încercare.

Inițial mi-a fost teamă de examen având în vedere că legislația ce mi s-a predat la școală nu mai corespundea, a trebuit să reiau o parte a cursurilor. Examenul teoretic în forma grilă mi s-a părut destul de simplu; iar la proba practică am fost foarte emoționată, însă odată urcată la volan m-am mai relaxat. Cel mai frumos moment a fost când mi-a zis agentul examinator că sunt admisă.

 

De ce ai ales VW Polo?

Hmm…de ce am ales Vw?… În primul rând am ales marca pentru numeroasele modele reușite produse de-a lungul existenței brand-ului, a calității germane, iar în al doilea rând pentru că am avut în garaj mai multe modele ale celor de la Volkswagen.

Când eram în căutarea unei mașini în primul rând vroiam să achiziționez o mașină nouă, să fiu sigură că nu am probleme câțiva ani cu ea, să mă pot baza pe ea în orice situație, trebuia neapărat să îmi placă, că așa suntem noi fetele…. și nu în ultimul rând să se încadreze într-un anumit buget. În perioada căutărilor am vizitat o mulțime de reprezentanțe auto însă oprirea finală a fost la reprezentanța Vw din Timișoara, de unde am și comandat Polo-ul roșu; A fost cel mai frumos cadou de Crăciun primit de la părinți, deși s-a lăsat așteptat până în ianuarie.

Când am ales Polo m-am gândit la nevoile mele, la design-ul exterior și interior, la siguranța pe care o oferă (modelul a obținut 4 stele la testele NCAP). Voiam o mașină de clasă mică, capacitate cilindrică mică – implicit un consum modest, deoarece majoritatea kilometrilor îi fac în mediul urban. Fiind o mașină de dimensiuni reduse îmi găsesc mai repede loc de parcare și mă „strecor” mai ușor în trafic, având în vedere că traiesc într-un oraș aglomerat, în special la orele de vârf.

 

După 4 ani împreună cu Polo-ul meu pot spune că la cei 35.000 km făcuți se comportă impecabil atât în oraș cât și la drum întins, stabilitate bună pe șosea, manevrabilitate desăvârșită, suspensii foarte bune, fiind destul de spațioasă și confortabilă chiar și pentru pasagerii din spate.

În ceea ce privește consumul, depinde foarte mult de stilul de condus, dar nu depășește 8-9l/100km urban, și 6.5-7l/100 km extraurban.

E o mașină cu costuri de întreținere destul de mici, asta având în vedere capacitatea cilindrică mică și clasa din care face parte, asigurările și impozitele anuale sunt destul de mici. Per ansamblu pot spune, după toți acești ani, că am făcut cea mai bună alegere în privința mărcii și a modelului.

 Consideri ca este o mașină care satisface nevoile unei femei în materie auto?

Consider că este o mașina ideala pentru o femeie care traiește în mediul urban, care are nevoie de o mașină sigură, fiabilă, ușor de condus, dar care are și un design exterior foarte reușit și simpatic. Un alt punct forte ar fi consumul redus, dar și spațiul suficient pentru cumpărături sau ieșiri, pentru că este foarte comodă chiar și la parcurgerea distanțelor mai mari.

Daca mâine ar trebui să cumperi o mașină ..care ar fi aceea?

Cred că mi-ar fi destul de greu să aleg, au apărut multe modele pe piață în ultimii ani, multe clase, deci paleta este foarte diversificată. Dacă ar fi să mă opresc asupra unei singure mașini, pe care mi-aș dori-o în viitorul apropiat, va fi o mașină din clasa compactă și probabil că aș înclina să aleg tot un Volkswagen și mai mult ca sigur, modelul ar fi noul Golf (VII). De ce? În primul rând pentru design-ul exterior, care m-a cucerit irevocabil, plus schimbarile majore ale platformei tehnice, un mult mai bun randament al motorului, consumul este semnificativ redus comparativ cu modelele anterioare. Prețul este unul foarte bun, având foarte multe dotări chiar și pentru modelul de bază.

Ce părere ai despre șoferițele din România?

Înainte de toate ar trebui să lămurim o chestiune, șoferii pot fi buni sau mai puțin buni, indiferent că sunt bărbați sau femei. Există femei care conduc impecabil, dar și bărbați care nu au nici o legătură cu mașina și condusul și nu ar avea ce cauta pe șosele, unde mai punem că de cele mai multe ori accidentele cu pagube mari sunt provocate de bărbați. Cred că e doar o mentalitate preconcepută, ar trebui sa nu mai existe astfel de idei în secolul XXI, toți am evoluat, femeile au reușit să pătrundă chiar și în lumea motorsportului, destinată exclusiv bărbațiilor și s-au dovedit că pot sta pe picior de egalitate cu aceștia. Și ca să fim sinceri, nu cred să existe un conducator auto care sa nu fi făcut nici măcar o greșeala în trafic, sau care să nu-și fi atins mașina nici măcar o data în decurs de câtiva ani de „șofat”, dacă există unul este demn de toată admirația.

Nu trebuie să generalizăm că toate femeile conduc prost, este adevărat că femeile de cele mai multe ori abordează altfel condusul dar asta nu înseamnă că nu îl și stăpânim, dacă stăm să ne gândim fiecare dintre noi, indiferent de sex, avem propriul stil de condus pe care îl construim și îl desăvârșim de-a lungul vieții.

Tind să cred că femeile sunt mult mai responsabile și atente atunci când conduc,  poate și pentru că suntem cele mai criticate și s-a format o imagine destul de proastă despre noi și în încercarea de a demonstra contrariul, ne perfecționăm. Este adevărat că nu pentru toți participanții la trafic condusul reprezintă o artă, o pasiune, ci doar o modalitate de a se deplasa din punctul A în punctul B și nimic mai mult, asta bineînțeles nu îi scutește de respectarea regulilor de circulație și un minim de respect față de ceilalți.

Ce părere ai despre Asociația Clubul Șoferițelor?

Este mai mult decât utilă, pentru că astfel avem și noi ocazia să ne cunoaștem, să ne împărtașim experiențele în domeniul auto sau a sporturilor cu motor, să facem schimb de opinii, impresii despre acest domeniu. Mi s-ar părea mai util și interesant să trecem din spatele monitorului la întuniri „live”, între membrii Clubului Șoferițelor, sau a pasionatelor auto, să-și prezinte mașinile, să împărtășim pasiunea. Ar fi frumos să existe aceste întâlniri în orașele mari ale țării, să avem acțiuni prin care să conștientizăm și pe ceilalți că existăm și că suntem și noi șoferi mai mult sau mai puțin pasionați și să încercăm să facem tot posibilul de a fi cât mai atente și implicate în ceea ce presupune traficul urban. Și poate astfel se demontează mitul și gândirea destul de reticentă a bărbațiilor, potrivit cărora toate femeile sunt incompatibile cu „șofatul”.

Femeile din România nu numai că sunt pregătite pentru a accepta și răspund chiar pozitiv la o astfel de inițiativă, mai mult decât atât chiar au nevoie de astfel de inițiative pentru a demonstra că sunt la fel de capabile și că pot sta oricând pe aceeași treaptă cu un bărbat, din acest punct de vedere.

Felicitări pentru tot ceea ce faceți și mult succes în continuare cu Asociația Clubul Șoferițelor, vă doresc să aveți din ce în ce mai multi membrii și susținători.

Mulțumim că existați pentru fetele pasionate de domeniul auto !

 

Sursa foto:  Bblue’s Photography

Comentarii (13)

 

  1. Jojo spune:

    foarte frumoasa masina ta. eu am modelul mai vechi de polo dar sunt foarte multumita de ea. se vede ca ai grija mare de ea. felicitari

  2. colegu spune:

    bravo colega ;) “tot respectu pentru fetele de pe centru care si-au luat carnetu” ;) )

  3. mia28 spune:

    Sa stapanesti sanatoasa masina :) Foarte frumos raspunsul la intrebarea “Ce părere ai despre șoferițele din România?”

  4. emanuel spune:

    Idee preconcepute cum ca femeile sunt groaznice la volan?

    Nu, sa sti ca chiar nu este o idee preconceputa. In majoritatea cazurilor in oras ma enervez cand vad ca stau la intersectii numai dupa femei la care le este frica sa treaca si daca masina care are prioritate este la 50 de metri distanta, mai nou ma enervez cand vad ca in majoritatea cazurilor dragele de femei pe langa ca nu au un atu in a conduce mai isi si permit sa vorbeasca in continuu la telefon cand sunt in trafic si fac niste tampenii de te crucesti.

    Acum ca a venit iarna mi se intampla fest sa vad cum merge coloana de masini cu 15-25 km/h, pe drumul cat de cat curatat de zapada, portiuni unde se poate merge lejer si fara risc cu 50 km/s, dar nu ca femeia merge cu 20 pe ora si face o coloana de ajunge pana la semaforul din spatele meu.

    Sa nu mai vorbim de faptul ca asigurarile la masina (rca-ul) se va majora considerabil pentru femei din 2013 pentru ca in oras sunt numarul 1 la busituri, aisi nu ma refer la accidentele care se intampla in afara orasului. Mai saptamana trecuta o femeie cu un logan care mergea paralel cu mine se uita draga de ea in oglinda vreo 4-5 secuinde in timp ce masina avea cam 10-15 km/s si intra intr-un taxi pasat fara sa mai aibe timp nici macar de frana, pur si simplu a fost haios, nici nu a stiut ce a lovit-o. Si asta este ceva normal nu? Noi suntem misogini? Eu nu zic ca tu nu conduci bine ca te cunosc si am fost si in masina cu tine, dar in majoritatea cazurilor de 90% femeile nu ar trebui sa conduca. Sunt si exceptii care chiar trebuie mentionate, imi amintesc ca am fost cu o taximetrista acum vreo 3-4 ani de m-a dus ca am ramas masca la felul cum se strecura si nu pierdea timpul dar nici nu deranja pe nimeni in trafic.

    Si ca sa intelegeti mai bine fenomenul ar trebui sa va rupeti 10 minute din viata si sa va uitati la acest filmulet. O sa va dati seama de ce femeile au probleme in trafic.

    http://www.vplay.ro/watch/rqwry428/

    Bafta Flavia!

    • Asigurari Online spune:

      asigurarile nu se scumpesc “pentru femei” ele se scumpesc pentru toata lumea iar criteriile dupa care se majoreaza prima de asigurare nu difera in functie de sexul asiguratului ci in functie de varsta proprietarului trecut in certificatul de inmatriculare si in functie de perioada de cand a obtinut permisul de conducere …ca sa nu adaug numarul de daune realizate in ultimii ani. Din punctul meu de vedere ar trebui sa apreciezi ca soferitele incearca sa se perfectioneze cum a spus si pustoaica intervievata. o zi buna tuturor.

    • Ruxi spune:

      Mda, de acord:)) Mai sunt si exceptii desigur!!!

  5. Adrian Moldovan spune:

    Felicitari, Flavia!

  6. pieseauto4you spune:

    ce bine arata,not a scratch on

  7. Dana spune:

    Imi place, este o masinuta de oras foarte comoda

Adaugă comentariu